SEIKO Sportura FC Barcelona

Logowanie

  • Login:

  • Hasło:

Wyszukiwanie

Osób online:

Zalogowanych:
top
barca,barcelona

FC Barcelona

Barca

Barcelona

Barça

barca,barcelona
Po 22. rozegranych meczach ligowych i przy 10. punktach straty do lidera, zastanowić się należy, co się tak właściwie dzieje z drużyną Barçy z ligowej rywalizacji. Niektórzy, wliczając to samych zainteresowanych czyli piłkarzy, zaczynają cichutko głosić, że ciężko będzie wygrać ligę, o ile jest to w ogóle możliwe.

Rzućmy okiem na statystyki, aby spróbować znaleźć przyczyny, przez które Barça ma poważne problemy, aby obronić mistrzowski tytuł. Można oczywiście pisać o zmęczeniu piłkarzy napiętym sezonem, kontuzjach, zbyt małej rotacji ale my tym razem skupimy się tylko na analizie liczb, zestawień i tabel.

Passa zwycięstw w ostatnich sześciu meczach jest dla Blaugrany przeciętna: tylko 3 wygrane, dwa remisy i ostatnia przegrana z Osasuną Pampeluna. Patrząc pod kątem "ostatni mecz - najważniejszy", Barça plasuje się dopiero na 5. pozycji, a wyprzedzają ją, oprócz Realu Madryt, Atletico, Rayo! i Villareal - drużyny na różnych pozycjach ligowych (odpowiednio 1, 6, 10 i 15) i różnych aspiracjach. Jak widać, Azulgrana gra w kratkę i kontynuując taką postawę nie ma co myśleć o tytule. Złota passa Realu wciąż trwa i nic nie wskazuje, żeby coś miało zakończyć. Jedynie Gran Derbi mogą coś zmienić, oby tylko nie miały jedynie znaczenia prestiżowego....

Klub******
Real MadrytWWWWWW
Atlético MadrytRWWWRR
Rayo VallecanoWWPPWW
Villarreal CFRPWRWW
FC BarcelonaRWWRWP

Patrząc na tabelę ligową można dopatrywać się dwóch przyczyn 10 punktowej straty do lidera. Pierwsza to oczywiście zbyt mała liczba zwycięstw na rzecz remisów. Do tego jeszcze wrócimy, ale można powiedzieć, że tytuł Blaugrana traci tytuł mistrza nie wygrywając meczów, które powinna wygrać. Druga przyczyna to liczba strzelonych bramek i ich stosunek. Real strzelił aż o 12 bramek więcej i ma lepszy ich bilans: 54. Barça ma 63 strzelonych i gorszy bilans: 47.

Poz.KlubMBrZRPPkt
1.Real Madryt2275-21191258
2.FC Barcelona2263-16146248
3.Valencia CF2235-22117440
4.Levante UD2229-2995832
5.RCD Espanyol2225-2695832

Zestawiając ten drugi czynnik, z klasyfikacją strzelców La Liga, coż widzimy? Snajperzy z Realu są skuteczniejsi niż Azulgrany: C.Ronaldo jest lepszy od Messiego, a Higuain i Benzema od Fabregasa i Alexisa. Dobrze, żeby Messi strzelał co mecz, ale ważne jest też wsparcie kolegów. Nie można wszystkiego zrzucać na jego barki. Zatem statystyki wyraźnie przypominają starą piłkarską prawdę: aby wygrywać trzeba strzelać przy najmniej o jedną bramkę więcej niż rywal. A Real o tym bardzo dobrze wie, niestety ....

1.C. RonaldoReal Madryt27
2.MessiFC Barcelona23
3.FalcaoAtlético Madryt14
4.HiguaínReal Madryt14
5.SoldadoValencia CF12
6.LlorenteAthletic Bilbao11
7.BenzemaReal Madryt11
8.MichuRayo Vallecano11
9.FàbregasFC Barcelona9
10.AlexisFC Barcelona8

A gdzie Blaugrana traci punkty? Napewno nie na Camp Nou, które jest naszą twierdzą i świątynią. 10 wygranych meczów u siebie przy jednym remisie to imponujący rekord. Ale Real zrobił dokładnie to samo, przegrywając tylko raz i to w Gran Derbi. Zauważmy, że u siebie stracił aż 15 bramek, a Barça tylko 3! Mimo wszystko niczego to nie zmienia. Real zainkasował 30 punktów, a Duma Kataloni tylko o jeden więcej.

Poz.KlubMPktBrZRP
1.
FC Barcelona
11
31
45-3
10
1
0
2.
Real Madryt
11
30
45-15
10
0
1
3.
Valencia CF
11
23
22-12
7
2
2
4.
Málaga CF
11
23
19-15
7
2
2
5.
Atlético Madryt
11
22
21-7
6
4
1

Odpowiedź daje nam tabela meczów wyjazdowych. Real gra na wyjazdach pewnie i skutecznie zgarniając 28 punktów w 9 wygranych meczach, remisie, tylko raz przegrywając, a stosunek bramek to +24. A co na to odpowiada Barça? Zdobyła tylko 17 punktów z 33 do zdobycia wygrywając tylko 4 mecze, a remisując aż 5 razy i dwukrotnie przegrywając, przy stosunku +5. To jest główna przyczyna problemu Azulgrany. Cenne punkty wyciekają, wygrane zamieniają się w remisy, kiepska skuteczność strzelecka i fatalnie w obronie. Jeżeli ten stan będzie trwał nadal, to okaże się, że Real będzie miał na wyjazdach dwa razy tyle punktów, strzelonych bramek niż Barça. A straconych ma już dwa razy mniej.


Poz.KlubMPktBrZRP
1.
Real Madryt
11
28
30-6
9
1
1
2.
FC Barcelona
11
17
18-13
4
5
2
3.
Valencia CF
11
17
13-10
4
5
2
4.
Rayo Vallecano
11
15
12-19
4
3
4
5.
Athletic Bilbao
11
13
13-16
3
4
4

Co trzeba zrobić, aby powalczyć jeszcze o ligę? Trzeba wygrywać mecze wyjazdowe. W pozostałych rozgrywkach Duma Katalonii robi to koncertowo, nawet przy teoretycznie silniejszych rywalach niż w lidze. Doszukiwać raczej należałoby się przyczyn dekoncentracji i spadków formy w meczach ligowych? Nie sądzę, żeby było to nieprofesjonalne podejście piłkarzy, imprezowanie, odpuszczanie gry. Wydaje się, że wyjazdy w dniu rozgrywania meczów bardzo nie służą naszej kadrze. Trzeba jechać wcześniej, koniecznie na dzień, a nawet dwa wcześniej. Może więcej zajęć relaksacyjnych, wypoczynek, regeneracja? Czekamy na ruch Guardioli, bo w dużej mierze od niego zależą dalsze losy ligowej batalii.


moje.fcb24.com poleca także:
18.01.2012 Real Madryt - FC Barcelona 1:2




17.02.2012-10:49 źródło: fcb24.com zdjęcie: mundodeportivo.com Autor: Michał Bajer Czytano: 1497

Opublikuj: Facebook Twitter Blip Nk.pl Wykop Google Bookmarks
Czy FC Barcelona obroni tytuł mistrza ligi?

Tak, oczywiście
Tak, ale zależy to od wyniku Gran Derbi
Raczej tak
Trudno powiedzieć
Raczej nie
Zdecydowanie nie
kornik999
kornik999prywatna wiadomość Dnia: 20.02.2012, 04:41

http://combocoupon.blogspot.com/
20.2.2012 JUZ DZIS COMBO kupon kurs ok 30
Wielkie kursy,wysokie wygrane,potwierdzenia kuponów na blogu
LukiGK1
LukiGK1prywatna wiadomość Dnia: 19.02.2012, 23:40

Może jeszcze uważasz kamil20, że Pep powinien zostać zwolniony z Barcy?
Pep wykonuje najleposzą robote w Barcy i rotacja w składzie jest potrzebna przez częste kontuzje w dróżynie.
kamil20
kamil20prywatna wiadomość Dnia: 19.02.2012, 13:02

PROBLEMEM JEST GUARDIOLA . NIESTETY ALE TAKA JEST PRAWDA.ZMĘCZENIE MATERIAŁU CIĄGŁE ROTACJE NA 2 3 5 OBROŃCÓW NIE WIEDZĄ JAK MAJĄ GRAĆ.POTRZEBA ZMIAN. NIE WIADOMO CZY CI MLODZI ZAWODNICY NIE GRALI BY LEPIEJ .
arek_fcb
arek_fcbprywatna wiadomość Dnia: 18.02.2012, 20:17

zgodzę się z większością argumentów ale nie z tym że Busquets gra gorzej, moim zdaniem ten zawodnik rozgrywa bardzo dobry sezon jako jeden z nielicznych, jesli komuś należy się jakaś pochwała, to ja wyróżniłbym właśnie Sergio, Mascherano, Puyola, Valdesa, oni grają na swoim poziomie, reszta obniżyła loty, chociaż np Messi i Cesc byli w rewelacyjnej formie przez pierwsze miesiące
barcelinho10
barcelinho10prywatna wiadomość Dnia: 17.02.2012, 19:16

Ludzie problem lezy w tym, ze:
- gramy w tym sezonie "stojanova" podania na szerokosc boiska i do obrony, za malo ruchu i zaskoczenia w ofensywie. Oprocz Messiego nikt nie bierze na siebie odpowiedzialnosci w akcjach 1 na 1 ( a takie akcje stwarzaja niesamowita przewage gdy zawodnik z pilka na szybkosci mija przeciwnika. Tutaj mam na mysli naszego prawego i lewego napastnika oraz Inieste i Xaviego, ktorzy w poprzednich sezonach potrafili wejsc z pilka ze srodka pola mijac zawodnikow przeciwnika i wypracowywac to tzw. "ostatnie podanie". ktore bylo dla naszych rywali smiertelne.
- co rzuca sie mocno w oczy to przygotowanie naszych pilkarzy pod wzgledem fizycznosci i motoryki. W tym sezonie real zostawil nas pod tym wzgledem o lata swietlne. Podam taki przyklad pamietacie jak w poprzednich sezonach Barca po stracie pilki lub po wznowiemiu gry przez przeciwnika grala pressingiem?? nasi przeciwnicy nie potrafili wymienic 3 podan. Tak gra teraz real dokladnie to co nas charakteryzowalo przez kilka sezonow. I dlatego taki real przegrywajac w kilku meczach w tym sezonie potrafil sie podniesc i odwrocic losy spotkania chocby taki przyklad z rewanzu z nami w pucharze krola z 2-0 na 2-2 a tak naprawde powinni strzelic na 2-3 bo mieli bardzo dobre okazje.
- real gra w odbiorze jak stadow wyglodnialych wilkow w przeciwienstwie do nas.
- ( real )nie poddaja sie nawet, gdy przegrywaja zawsze walcza do konca.
- podchodzimy do meczow ze slabszymi rywalami nie na 100% (powiedzmy sobie szczerze: coraz mniej motywacji u zawodnikow, ktorzy wygrali wszystko w klubowej i reprezentacyjnej pilce)
- kilku zawodnikow np: Pique (nie gra polowy tego co w pierwszym czy drugim sezonie po przyjsciu do Barcy, Xavi (to nie jest ten Xavi nawet z tamtego sezonu), Pedro, Villa(przed kontuzja), Busquets, Fabregas (oprocz poczatku sezonu po przyjsciu), obnizylo znaczaco swoj poziom gry.
- Pep robi zle wystawiajac Fabregasa na lewym ataku tam jest potrzebny ktos kto ruszy z pilka,a jak wiemy Fabs do sprinterow i dryblerow nie nalezy prze co tracimy jednego pilkarza w ataku
- kombinowanie przez Pepa co mecz z ustawieniem i skladem
- kontuzje Affelaya, Villi , co chwile Iniesty czy Pedro.
Mysle ze wiele osob sie z tym zgodzi!
~Podaj nickkot
~Podaj nickkotprywatna wiadomość Dnia: 17.02.2012, 18:45

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=21826706
~Podaj nick zapraszam
~Podaj nick zapraszamprywatna wiadomość Dnia: 17.02.2012, 18:36

gary lineker
johan neeskens
ricardo serna
andoni zubizareta
miguel soler
francisco carasco
aloisio pa
eusebio sacristan
luis milla
jowan cruijff
lopez rekarte

Mam do sprzedania autografy oryginalne tych zawodnikow! jc pisac na ddr13@onet.pl
~bigapple
~bigappleprywatna wiadomość Dnia: 17.02.2012, 17:51

czemu w tym art nie ma nic o tym ze cr7 strzelil 15 goli z karnych i 5 ze spalonego ze Barcie zabrali karne ze nie uznaja prawidloych goli ze przeciwnikom realu ktory strzela prawidlowego gola zamieniaja na spaloe i ze przeciwnicy real nie walcza. Dla mnie to jest problem federacji raczej wiekszosc sedziow ma za zadanie dac mistrzostwo realowi a Barcelone remisowac. Jesli chodzi o strate pktow realu to raz ze nowe Atletico Madryt moze wreszcie pod wodza Simeone zabierze pkty Betis ci to umieja grac z gigantami poza naszymi GD jest duza szansa ze bedziemy tracic nie 10 4 lub 3 pkty. Najfajniej by bylo jakby Racing zabral lub ktos inny wreszcie na Bernabeu real ma wiecej meczy u siebie.
~Podaj nick
~Podaj nickprywatna wiadomość Dnia: 17.02.2012, 17:43

10 punktów przewagi Realu jest dlatego, że: 1. Guardiola często wystawia piłkarzy rezerwowych, kiedy gracze pierwszego składu są zdrowi i nic im nie dolega! (patrz między innymi mecz z Osasuną) 2. Sędziowie okradli Barcelonę z wielu punktów praktycznie w każdej stracie oczek maczając palce (czasem nawet bezpośrednio wypaczając wynik meczu). Tu chyba nie muszę podawać przykładów, ponieważ każdy oglądający mecze Blaugrany Cule pamięta (woli o nich zapomnieć:) o tych sytuacjach. 3. Eksperymenty z ustawieniem 3-4-3, okupione stratami punktów (patrz remis z Valecją, 2 stracone gole ze skrzydła na którym przez to ustawienie nikogo nie było). 4.Real prawie nie traci punktów (czasem z pomocą sędziów).
StPeter
StPeterprywatna wiadomość Dnia: 17.02.2012, 14:50

Rotacja jest potrzebna. Powinniśmy przekonać się o tym już niedługo. Barca to drużyna, która rozgrywa najwięcej spotkań i siłą rzeczy Pep nie może cały czas korzystać z usług tych samych zawodników.
Inna sprawa, że niektóre Jego decyzje dla mnie także są niezrozumiałe. Skoro mamy zdolną młodzież to czemu mecz z Villareal zaczyna teoretycznie 7 obrońców?:)
Nie zapominajcie też, że Real ma niesamowitą passę. Wygrywają praktycznie wszystko, więc każdy nasz najmniejszy błąd urasta do rangi tragedii. Ja osobiście po tylu latach zwycięstw Barcy nie zamierzam na nich narzekać. Chciałbym tylko, żeby udało się nam wygrać LM, bo to będzie naprawdę coś. Jeśli się nie uda... trudno:)
~bigapple
~bigappleprywatna wiadomość Dnia: 17.02.2012, 14:38

kogo tutaj wola Leo?

http://www.sport.es/es/videos/barca/20120216/comida-herman
dad-los-jugadores-del-barca/1267728.shtml >
od 00:26 z dziwnym wyrazem twarzy.
zlowieszczy_warkot
zlowieszczy_warkotprywatna wiadomość Dnia: 17.02.2012, 14:13

Ja stawiam na motywację. Nie rotacja, a na pewno nie statystyki, bo one nie grają. Z najsłabszymi przeciwnikami Barcelonie ciężko wygrać, bo nie ma dobrej motywacji. Na Własnym stadionie - okej, bo są swoi kibice i słychać ich cały mecz, ale na wyjeździe nie ma wsparcia, zawodnicy się dekoncentrują i zaczyna im się wydawać, że przeciwnik ich się wystraszy. Tu nie chodzi o skład, a o psychikę. Nie zgadzam się z Arkiem. Bo drugi skład Barcy wygrał w LM 4:0 ostatni mecz grupowy (jeżeli dobrze pamiętam). Nie zgadzam się kompletnie z Arek. Jak dla mnie, przekombinował.
bakers
bakersprywatna wiadomość Dnia: 17.02.2012, 13:00

jestem takiego samego zdania!!!mlodziez niestety niesprawdza sie tak jak bysmy tego chcieli wszyscy i niestety maja zbyt malo ogrania z pierwsza druzyna by moglo to dzialac jak powinno
arek_fcb
arek_fcbprywatna wiadomość Dnia: 17.02.2012, 12:40

moim zdainem głównym powodem naszych gorszych występów w tym sezonie jest to że jest zbyt duża rotacja ... zagraliśmy chociaż 2 mecze w tym sezonie w tym samym zestawieniu? na pewno nie służy to temu żeby zawodnicy grali 'z automatu' w każdym meczu, w poprzednich sezonach rotacje owszem były, ale dotyczyły 1-2 zawodników a nie 4-5 jak w niektórych meczach tego sezonu .. nie wiem czy to przez to ale akcje nie są płynne i szybkie jak w poprzenich 3 latach, na pewno wpływ ma też zmiana taktyki, nie da się od tak zacząć grać rewelacyjnie w innym ustawieniu ... Pep się moim zdaniem nieco zagubił chcąc udoskonalić coś co już doskonalsze chyba być nie mogło ... co z tego że graliśmy ciągle 4-3-3 skoro i tak nikt nas nie mógł w tym zestawieniu zatrzymać?

Dodaj komentarz

Kod bezpieczeństwa
top
koszulki piłkarskieSiła Marzeń Tajemnice Sukcesu FC Barcelona